СТРУКТУРА УРОКІВ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ
1. Розминка. Урок
починається з розминки, яка замінює так звані організаційні моменти класичного
уроку. Головна функція розминки
— створення сприятливого психологічного клімату для
творчого розвитку особистості на уроці
.
2. Обґрунтування
навчання.
Знання має цінність лише тоді, коли воно використовується
на практиці та усвідомлюється теоретично. Майбутнє відкривається дітям, які
критично перевіряють інформацію та вибудовують свої особисті реальності. Отже,
кожна тема уроку мас бути обґрунтованою.
3. Актуалізація.
На етапі актуалізації учні активно пригадують, що вони знають із цієї теми.
Учні
встановлюють рівень власних знань з предмета, до якого можуть додати нові
знання. Інформація, яку учні не пов'язують з уже відомою, втрачається дуже
швидко.
Девіз етапу: «Пробудіть, викличте зацікавленість, схвилюйте,
спровокуйте учнів пригадати те, що вони знають».
Те, що людина знає,
визначає те, про що вона може дізнатися. Навчання
— активна та
цілеспрямована діяльність. Установлення мети навчання є вирішальним моментом
тривалого навчання.
4. Усвідомлення
змісту.
Наданому етапі учень знайомиться з новою інформацією.
Методики критичного мислення передбачають, що на цьому етапі вчитель має
найменший вплив на учня. Учень самостійно отримує та аналізує Інформацію,
перевіряє своє особисте розуміння цієї інформації.
5. Рефлексія. Учень
висловлює своїми словами певну думку. Він стає власником ідеї, коли висловлює
ЇЇ своїми словами. Відбувається обмін думками. Мислити критично легше в
атмосфері демократичності. У такій атмосфері розквітає розмаїття поглядів, в
такій атмосфері приймають правильні рішення.
|